إفكو جروب تقوم بعملية توظيف جديدة للتخصص التالي IFFCO Group is hiring for the following specialization:
وظائف الصحف فى الشرق الأوسط ، وظائف
الوسيط يومياً ،
بالتعاون مع كبرى الشركات فى الوطن
العربى
لتيسير فرصة البحث عن عمل لجميع
الجنسيات العربية
وظائف يومية ، وظائف أسبوعية ، وظائف شهرية ، وعلى مدار العام
Established in 1975, IFFCO is a multinational group headquartered in the United Arab Emirates with leading FMCG brands and a portfolio of industry solutions and services enriching the lives of millions of consumers and customers globally.️
Having developed global leading FMCG brands such as London Dairy, Tiffany, Noor, Rahma, Al Baker, Hayat and Savannah, supported by 95 operations in 50 countries with 80 brands available over 100 markets, IFFCO Group continues to offer unmatched consumer value throughout the Middle East, Africa, Europe, Asia, and the Americas.
Manager - Trade Marketing, S&D (Kuwait)
Roles & Responsibilities:
- Strategy Development: Collaborate closely with the Director of Trade Marketing and RTM to develop the operating plan and strategy needed to achieve category business targets.
- Trade Marketing Investment Strategy: Define the trade marketing investment strategy and frequency of promotions for each channel and category, aligned with growth numbers.
- Campaign Planning & Execution: Work with the Director to ideate, plan, budget, produce, and implement all in-store activities, including point-of-sale materials and promotions.
- Market Promotions: Recommend and develop local market promotions to drive sales and provide feedback on new product launches or re-launches.
- Budget Management: Oversee the trade marketing budget, ensuring effective management and finalization on a monthly basis for each category.
- Investment Evaluation: Manage trade marketing investments based on customer strategy and evaluate them according to Return on Investment (ROI) targets.
- Category Plans: Develop category plans for assortment, shelf-layout, promotional strategy, and price positions, focusing on target shoppers.
- Team Guidance: Guide the channel merchandiser and distributor partners to execute daily tasks effectively.
- Sales Support: Support on-ground sales teams in executing activities and achieving sales and budget objectives, ensuring product benefits and brand values are communicated effectively.
- Promotion Strategy Recommendations: Recommend promotional strategies per channel, including occasions, promotional assortments, mechanisms, displays, in-store events, and point-of-promotion.
- Sales & Marketing Budget Allocation: Coordinate with the Director to allocate sales and marketing spending per channel to meet sales and share targets.
- Promotional Displays & Execution: Lead the development and production of promotional displays and point-of-promotion across channels.
- Market Insights & Reporting: Track and report on point-of-sale trends, market share, store coverage, in-store execution, and promotion performance.
- Sales Activity Planning: Ensure the development of an annual and monthly sales activity and marketing support plan, including support for new product launches.
- Planogram Solutions: Utilize software like Planogram to develop solutions for key accounts and work with available assets to create new programs, including in-store merchandisers.
- Cross-Department Collaboration: Build relationships with the corporate marketing team and work closely with the sales team to align trade marketing strategies with sales objectives and revenue targets.
- Trade Marketing Communications: Develop both traditional and digital trade marketing communications.
- Performance Reporting: Generate monthly performance review reports, including SKU-wise analysis and trends, highlighting areas of improvement.
- Category Project Management: Lead category-specific projects, including new product launches, and define the elements needed for promotions.
- Field Visits: Perform regular field visits to gain insights into promo execution results and identify issues and opportunities.
- Employee Capability Development: Oversee the development of systems and policies to enable the capability development of employees.
مدير - التسويق التجاري، المبيعات والتوزيع (الكويت)
المسؤوليات والمهام:
- تطوير الاستراتيجية: التعاون الوثيق مع مدير التسويق التجاري وطريق السوق لتطوير خطة تشغيلية واستراتيجية لتحقيق أهداف الأعمال للفئات.
- استراتيجية استثمار التسويق التجاري: تحديد استراتيجية استثمار التسويق التجاري وتواتر العروض الترويجية لكل قناة وفئة بما يتماشى مع الأرقام المستهدفة للنمو.
- تخطيط وتنفيذ الحملات: العمل مع المدير لإبداع وتخطيط الميزانية والإنتاج والتنفيذ لجميع الأنشطة داخل المتاجر، بما في ذلك المواد الترويجية ونقاط البيع.
- العروض الترويجية المحلية: التوصية وتطوير العروض الترويجية في السوق المحلية لزيادة المبيعات وتقديم الملاحظات حول إطلاق أو إعادة إطلاق المنتجات الجديدة.
- إدارة الميزانية: الإشراف على ميزانية التسويق التجاري وضمان إدارتها الفعالة والانتهاء منها شهرياً لكل فئة.
- تقييم الاستثمارات: إدارة استثمارات التسويق التجاري بناءً على استراتيجية العملاء وتقييمها وفقاً لأهداف العائد على الاستثمار (ROI).
- خطط الفئات: تطوير خطط الفئات من حيث التشكيلة، تخطيط الأرفف، الاستراتيجيات الترويجية، ووضع الأسعار مع التركيز على المتسوق المستهدف.
- إرشاد الفريق: إرشاد المروجين في القناة والشركاء الموزعين لتنفيذ المهام اليومية بشكل فعال.
- دعم المبيعات: دعم الفرق الميدانية في تنفيذ الأنشطة وتحقيق أهداف المبيعات والميزانية، مع ضمان التواصل الفعّال لفوائد المنتجات وقيم العلامة التجارية.
- استراتيجيات العروض الترويجية: التوصية باستراتيجيات العروض الترويجية لكل قناة، بما في ذلك المناسبات، التشكيلة الترويجية، الآليات، العروض داخل المتاجر، الفعاليات داخل المتجر ونقاط الترويج.
- تخصيص الميزانية: التنسيق مع المدير لتخصيص ميزانية المبيعات والتسويق لكل قناة لتحقيق أهداف المبيعات والحصة السوقية.
- العروض الترويجية والإنتاج: قيادة تطوير وإنتاج العروض الترويجية ونقاط الترويج عبر القنوات.
- تحليل الأداء: تتبع وإعداد تقارير حول اتجاهات نقاط البيع، الحصة السوقية، تغطية المتاجر، التنفيذ داخل المتاجر، وأداء العروض الترويجية.
- تخطيط الأنشطة: ضمان تطوير خطة الأنشطة السنوية والشهرية للمبيعات ودعم التسويق، بما في ذلك دعم إطلاق المنتجات الجديدة.
- حلول التشكيلات: استخدام برامج مثل Planogram لتطوير حلول للحسابات الرئيسية والعمل مع الأصول المتاحة لإنشاء برامج جديدة، بما في ذلك المروجين داخل المتاجر.
- التعاون بين الأقسام: بناء علاقات مع فريق التسويق المؤسسي والعمل بشكل وثيق مع فريق المبيعات لضمان توافق استراتيجيات التسويق التجاري مع أهداف المبيعات والإيرادات.
- التسويق التجاري: تطوير الاتصالات التسويقية التجارية بما في ذلك الاتصالات التقليدية والرقمية.
- التقارير حول الأداء: إنشاء تقارير مراجعة الأداء الشهرية، بما في ذلك التحليل حسب SKU والاتجاهات، وتحديد مجالات التحسين.
- إدارة المشاريع: قيادة المشاريع المتعلقة بالفئات بما في ذلك إطلاق المنتجات الجديدة، وفهم نطاق الإطلاق ثم تحديد العناصر اللازمة لتنفيذ العروض الترويجية المناسبة.
- الزيارات الميدانية: إجراء زيارات ميدانية منتظمة للحصول على رؤى حول نتائج تنفيذ العروض الترويجية وتحديد القضايا والفرص.
- تطوير الكفاءات: الإشراف على تطوير الأنظمة والسياسات لتمكين تطوير قدرة الموظفين.
- للانتقال إلى صفحة التقديم. ( إفكو جروب في الكويت)
- انقر على عنوان الوظيفة لعرض التفاصيل.
- الرجاء الضغط على زر "التقديم السهل" الموجود في أعلى الصفحة.
- أدخل المعلومات المطلوبة في الشاشات المنبثقة.
- انقر فوق "مراجعة" لمراجعة النموذج.
- مصدر الوظائف: إفكو جروب
- تاريخ النشر: ٧/١٢/٢٠٢٤
- الجنسيات المطلوبة: جميع الجنسيات
- رابط التقديم: اضغط هنا
Company Information (in English)
Enter job posting text here (in English)...
- Go to the application page. ( in Kuwait)
- Click on the job title to view details.
- Please click on the "Easy Apply" button at the top of the page.
- Enter the required information in the pop-up screens.
- Click "Review" to review the form.
- Job Source: Jobs Kuwait Today
- Publication Date: 12/7/2024
- Required Nationalities: All Nationalities
- Application Link: Click here
رغبه منا فى ايجاد فرص عمل للباحثين
عنها
وتيسير العناء المتواصل للبحث عن
فرصه عمل
وايجاد العمل المناسب فى كبرى
الشركات
فى الوطن العربى والشرق الأوسط
نتمنى لكم التوفيق والنجاح فى
حياتكم العملية
ومستقبل باهر بأذن الله
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لو مش مناسبة ليك ممكن تعمل شير
يمكن تناسب
غيرك
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق